sobota, 30 marca 2013

Jak napisać recenzję kosmetyku?

Hej :) Koszyczek już poświęcony, dom prawie posprzątany, można skupić się na przyjemnym testowaniu kosmetyków. Jak sobie wczoraj tak testowałam(nowy krem pod oczy :P), to przyszedł mi na myśl pomysł na nowy post. A mianowicie  często widzę u początkujących bloggerek bardzo krótkie, często robione po łebkach recenzje. Ja lubię czytać i pisać choć czasem zwyczajnie nie mam na to czasu) recenzje w których opisany jest każdy aspekt kosmetyku, z podziałem na części(np. opakowanie, dostępność  itd.) z ogólna opinia na koniec. 
Teraz pokażę jak według mnie powinna wyglądać porządna recenzja. Może być to inspiracja albo porada dla początkujących bloggerek, które nie wiedza jak "ugryźć" ten temat :P 

Zdjęcia

Zdjęcia powinny być na białym, bądź jednokolorowym tle. Ważne jest też, aby kosmetyk grał główną rolę na naszych fotografiach. Zdjęcia i czcionka powinny się uzupełniać  Np. ja nie znoszę jak zdjęcie jest na pół ekranu a czcionki nie da się rozczytać, preferuję dużą czcionkę i duży obrazek, albo odwrotnie, etc. 
Postarajmy się o jak najlepszą jakość  nawet jeżeli mamy stary aparat. Najlepiej, jeśli zdjęcia w recenzji są nasze, wtedy będziemy bardziej wiarygodne. 
Zdjęcia które powinny znaleźć się w recenzji:
- cały produkt
- "look" na otwarcie
- konsystencja( trochę kosmetyku nakładamy na dłoń)
- zdjęcie składu, opinii producenta, etc
Generalnie co chcecie pokazać :)

Recenzja

1) Informacje wstępne
Koniecznie podajcie gdzie można dany kosmetyk kupić oraz za jaką cenę. To bardzo ważny punkt recenzji, gdyż po co nam wiedza, o tym jak świetny jest np. jakiś krem, skoro nie wiemy gdzie go kupić chodzi o marki nie posiadające np. swoich sklepów, itd). Podajemy też ilość w opakowaniu oraz jeżeli chcemy, ile mniej więcej kosmetyk zachowuje ważność.

2) Opakowanie
Opisujemy dokładnie opakowanie naszego produktu. Zastanawiamy się czy jest zbyt małe, zbyt duże czy może idealne, oglądamy z każdej strony, piszemy o kolorach i o tym czy łatwo go otworzyć czy nie. Ważna jest także estetyka, tego co używamy, czyli czcionka oraz ilość i przydatność tekstu na produkcie. Można też skomentować higieniczność kosmetyki z pompką) oraz to czy łatwo będzie wykorzystać resztki kosmetyku.  

3)Zapach i kolor
Przed wszystkim pamiętajmy o powiedzeniu o tym jaki ten zapach jest(duszący, przyjemny, niewyczuwalny) oraz czym konkretnie pachnie i czy długo utrzymuje się na skórze. A kolor jak kolor, ważny w przypadku kosmetyków kolorowych :P Najlepiej pokazać swatche na dłoni albo na twarzy. 

4) Nakładanie i konsystencja
Czyli czy kosmetyk dobrze się nakłada, czy nie sprawia trudności w rozcieraniu, wmasowywaniu itd, czy długo się wchłania(np. balsam) i czy nie zostawia lepkiego filmu. Konsystencję najlepiej określić za pomocą  zdjęcia :) I opisać czy jest gęsta, czy kosmetyk "leje" się w rękach. w przypadku peelingu opisać wielkość drobinek  itd. 

5)Działanie
Tutaj napiszmy jak kosmetyk na nas zadziałał i po jakim czasie. 
Przy kosmetykach kolorowych trzeba wspomnieć o pigmentacji, wytrzymałości na twarzy, ewentualnych wadach(wysusza, zbiera się w załamaniach, podkreśla skórki, itd.), itd. Po prostu co dany kosmetyk robi i co o nim sądzimy. Tak samo jak w przypadku kosmetyków pielęgnacyjnych, oceniamy ich właściwości matujące/nawilżające/itd., czy nie zapychały, zrobiły coś dobrego/złego dla naszej skóry. Napiszmy co o nim myślimy po prostu :)

6) Efekt
Czyli co dało nam stosowanie kosmetyku. Np. cień do powiek- idealnie podkreślony kolor oczu przez x godzin, albo kremu- wysuszył mnie na maksa

7) Wydajność
Musimy napisać czy kosmetyk jest wydajny, czy wręcz przeciwnie. Czasem dobra wydajność jest wadą, zależy kto i jak, na to spojrzy :)

8) Skład
Wklejamy zdjęcie składu albo piszemy ręcznie :) Można go szczegółowo opisać  podając, które składniki są dobre, a które wręcz przeciwnie :)

9) Podsumowanie
Czyli streszczenie tego co napisałyście w poprzednich podpunktach, werdykt :)

Uwaga! To jest tylko poglądowy zarys recenzji, według którego ja oceniam kosmetyki, każda z Was może mieć "swój" styl :) To tylko takie nakierowanie dla tych, które nie wiedzą jak i od czego zacząć :)

Dodałybyście coś? :)

P.S. Na górze jest ankieta, proszę o zagłosowanie :)


55 komentarzy:

  1. z początku też miałam jednokolorowe białe tła...ale znudziła mi się ta biel i teraz mam w kropki:D
    mi osobiście się nie podoba gdy dziewczyny biorą zdjęcia ze stron firm kosmetyku a nie własne

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przydatny plan recenzji :) Na pewno przyda mi sie przy kolejnej recenzji :) Pozdrawiam!
    Wesolych świąt!

    OdpowiedzUsuń
  3. czyli na własnym blogu mam przestrzegac twoich durnych,wyssanych z dupy zasad,hehehe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytaj ostatnią cześć postu a się dowiesz. Btw. wyssany z dupy i durny to jesteś ty i twój żałosny komentarz

      Usuń
    2. Powiedział co wiedział i podpisał się jako Anonim. Cóż za dojrzała opinia. Ręce opadają...

      Usuń
    3. Drogi anonimie zasady z dupy nie są wyssane tylko rzeczowe. A ty jeśli chcesz opisywać kosmetyki jednym słowem: fajny. Nikt ci nie zabrania, a że dla nikogo taka recenzja nie będzie wartościowa to twoja sprawa.

      Usuń
    4. Jak ci się nie podoba to po co komentujesz? Nikt ci nie każe tego stosować ani czytać. Jak jesteś taki mądry to podaj link do swojego bloga, zobaczymy czy twoje recenzje są takie genialne. A jeśli się boisz to pewnie dlatego, ze to twoje rady są durne i do dupy. Jak dla mnie te porady są przydatne. Ale jak chcesz to sobie bądź (bo przecież nikt ci nie zabroni) chamem.

      Usuń
  4. przydatna notka;)
    Wesołych świąt;)

    OdpowiedzUsuń
  5. pewnie możemy obserwować ^^

    OdpowiedzUsuń
  6. Naprawdę bardzo przydatne informacje! :)

    A co do obserwacji to z chęcią dołączę do tego grona :))
    Ja już teraz Twoja kolej ; *

    OdpowiedzUsuń
  7. pytałas o obserwacje na moim blogu. ja juz obserwuje, czekam na rewanz :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Napisałam i Mam nadzieję, że skomentujesz recenzję, która pojawiła się na moim blogu:
    http://exclaimhere.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Oczywiście , że obserwujemy ! : ) Ja już : *

    OdpowiedzUsuń
  10. na pewno się przyda :)
    zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo przydatny poradnik.


    oczywiście, że mam ochotę na obserwowanie:)
    Już dodaję i teraz czekam na Ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przydatne :), podoba mi się Twój blog.
    Obserwuję :*.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jasne! Ja już obserwuję twoja kolej!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja obserwuję jako klaud997 rzyg z tęczą - obrazek ! ; )

    OdpowiedzUsuń
  15. Przydatne informacje, bardzo fajny blog ;)
    Jasne, już dodaję do obserwowanych.
    http://dashapassions.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Dużo przydatnych informacji, bardzo praktyczny i fajny blog! ;)
    Obserwuje i zapraszam do siebie! :3
    http://different-so.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Dzięki za poradę ;))
    Jasne, że obserwujemy
    ja już, teraz twoja kolej ;D

    OdpowiedzUsuń
  18. Podpisuję się pod tym i myślę, że inni mogą z tego skorzystać. Często trafiam na recenzję interesującego mnie kosmetyku, która okazuje się nie pełna, a już najgorsze, jak nie ma składu, zwłaszcza gdy nie mogę go znaleźć również w internecie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo dobry plan recenzji :)
    Jasne, że obserwujemy! Ja już :)
    Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja tam nie robię recenzji , chyba że naprawdę coś mnie zachwyci. ; D
    Obserwujemy ? ( odpowiedź proszę u mnie ; ))
    Pozdrawiam ! : )

    OdpowiedzUsuń
  21. Przydatna notka na pewno skorzystam gdy będę pisać jakąś recenzję kosmetyków :)

    uwielbiam-koty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. ok, obserwujemy ;) zacznij :)

    OdpowiedzUsuń
  23. jak bd pisac recenzje to skorzystam z twojej notki :)
    Tak pisalam o jeziorze Jamno :)
    Obserwuje i licze na to samo :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo fajny post. Z pewnością komuś się przyda. Ja od blisko roku w takiej recenzuje kosmetyki i myślę, że jest najlepsza forma. Od bardziej ogólnych rzeczy do najważniejszych.

    Obserwuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Obserwujemy ?
    Jeśli tak to zacznij kk ?

    OdpowiedzUsuń
  26. możemy obserwować:) ja już:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Dziękuję za odwiedziny! :)
    Świetna notka!
    Jasne obserwujemy, ja już ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Możemy obserwować :)
    Wesołych Świąt ^^

    OdpowiedzUsuń
  29. Możemy obserwować. Ja już i liczę na rewanż.

    Pozdrawiam,
    Mary27

    OdpowiedzUsuń
  30. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  31. You're a true inspiration!

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo przydatny post. :)
    Jutro dodaję swoją pierwszą recenzję, mam nadzieję, że zobaczysz i ocenisz, jak wyszła. :)
    Pozdrawiam i obserwuję. ^^

    chemicznax.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Bardzo przydatne :) Dziś właśnie tworzę swoją pierwszą recenzję :)


    http://zarja.bloog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  34. Wydaje mi się, że najważniejsze rzeczy ujęłaś. Myślę, że będę szła za tymi radami przy pisaniu recenzji.

    OdpowiedzUsuń
  35. w końcu znalazłam coś co mi pomoże :) Wesołych świąt i zapraszam do mnie http://www.mommylove93.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  36. ŚWIETNY BLOG! ZAPRASZAM DO MNIE! :)
    http://www.makeup-natala.pl

    OdpowiedzUsuń
  37. Świetny artykuł - szczegółowo napisałaś, w jaki sposób powinna wyglądać recenzja kosmetyku. Moim zdaniem najważniejsze jest natomiast to, aby była ona w pełni obiektywna - mówiła zarówno o ich wadach i zaletach.

    OdpowiedzUsuń
  38. Super, wiele przydatnych wskazówek :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Ciekawy wpis. Warto było tutaj zajrzeć

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz :*

Copyright © 2014 Miss-cosmo15 , Blogger